Geplaatst op: 31/01/20 Geplaatst door: Sidrah Ahmad
Nederlanders drinken steeds minder frisdrank. Zo is de totale consumptie van frisdrank tussen 2012 en 2017 met 200 miljoen liter afgenomen. Daaruit blijkt dat consumenten frisdranken de rug toekeren, op zoek naar gezondere alternatieven. Dat wil niet zeggen dat verfrissende, bruisende dranken er helemaal niet meer toe doen. Consumenten over de hele wereld wenden zich tot gearomatiseerd bruisend water als de suikerarme vervanger voor sterk gezoete frisdrank. Vooral millennials kiezen massaal voor suikervrije drankjes. Zo is 59% van de millennials in twee jaar tijd meer water gaan drinken, terwijl in totaal 51% van de Nederlanders vaker water drinkt dan twee jaar geleden. Dit wordt ook weerspiegeld in het aanbod, er zijn steeds meer soorten water met een smaakje te vinden.
Het is niet alleen het suikergehalte dat mensen van frisdrank afhoudt. Consumenten zijn zich steeds meer bewust van persoonlijk welzijn. Ze geven de voorkeur aan producten die naast een natuurlijke gezonde kick hydraterende voordelen bieden, waarbij duurzaamheid een gelijke factor is bij beslissingen over wat te drinken. De consumenten van vandaag waarderen merkwaarden en bedrijfsintegriteit net zo veel als de producten zelf. Zo vindt 80% van de mensen wereldwijd dat merken er alles aan moeten doen om hun ecologische voetafdruk te verminderen.
Deze veranderende consumentenvoorkeuren zijn geweldig nieuws voor koolzuurhoudende watermerken over de hele wereld. In Nederland stijgt de vraag naar smaakwater enorm. Zo melden producenten verkoopstijgingen van 50 tot 100 procent. Interessant is dat de voorkeur voor bruisend water net zo zichtbaar is op locaties als op straat. Toonaangevende merken, waaronder Coca Cola, hebben een groeiende vraag van klanten naar bruiswater in restaurants opgemerkt. Om te profiteren van de veranderende voorkeuren, springen grote merken in op de veelzijdigheid van koolzuurhoudend water. Merken gebruiken bruiswater zowel als drankjes bij het eten, als om heerlijke cocktails te mixen voor de ultieme eetervaring.
Als toonaangevende merken willen profiteren van de veranderende consumententrends, moet de horeca dan hetzelfde doen?
Hoewel het cultiveren van de perfecte lokale eetervaring essentieel is, moeten cafés en restaurants ook de andere kant van hun klantenbestand tevreden stellen: mensen die liever laten bezorgen of afhalen in plaats van ter plaatse eten. Zo laat onderzoek zien dat Nederlanders steeds vaker eten thuis laten bezorgen. Omdat deze klanten op zoek zijn naar gezondere drankopties, moeten restaurants de vraag weerspiegelen en een bruiswateroptie voor thuis bieden.
Er zijn wel honderden verschillende merken die smaakwater aanbieden. De nieuwe producten zijn net zo goed afkomstig van grote bedrijven als nieuwe start-ups. En dit feit alleen al zou moeten benadrukken dat elke locatie die zijn geld waard is, een vergelijkbaar aanbod moet vinden om de concurrentie voor te blijven.
Horecagelegenheden moeten de voorkeuren van consumenten bijhouden als ze überhaupt sprankelende dranken verkopen. Mensen drinken minder Cola en Pepsi dan ooit tevoren, wat illustreert dat consumenten zoete frisdranken gedag zeggen. In plaats daarvan willen klanten gezondere alternatieven die de dorst lessen. In Nederland is de consumptie van gearomatiseerde waters in vijf jaar tijd ruim verdubbeld.
Mixologen wenden zich tot bruisend water om suikerarme, koolhydraatarme alternatieven te produceren voor traditionele cocktails en mocktails die heerlijk smaken. In de VS is alcoholische seltzer de laatste tijd erg populair. Dit is sprankelend water met een beetje alcohol. Het is de vraag of het ook in Nederland aanslaat, maar mensen tekenen sowieso voor alcoholische drankjes met minder calorieën.
Sommige gelegenheden maken zich zorgen over het gebruik van voorverpakt water vanwege het afval dat het veroorzaakt. De plasticsoep in onze oceanen is inmiddels een van de belangrijkste zorgen van de 21e eeuw. Bovendien geldt er in de EU vanaf 2021 een verbod op wegwerpplastic. Als barpersoneel gebruik maakt van kant-en-klare bruiswateropties, voldoen ze aan de drankwensen van consumenten, terwijl ze tegelijkertijd verspilling minimaliseren. Bovendien is het eenvoudiger voor personeel om op aanvraag uit een kraan te tappen in plaats van zelf bruiswater te maken, wat tijdrovend kan zijn en inconsistente resultaten oplevert.
Als het gaat om het bevredigen van vraag naar bruisend water, zijn er weinig betere opties dan Purezza. Purezza helpt gelegenheden over de hele wereld om te profiteren van een bloeiende markt door onbeperkt, heerlijk smakend sprankelend water op de tap te leveren. Een modern alternatief voor voorverpakt flessenwater.
Purezza heeft een reeks dispensersystemen op maat, geschikt voor alle soorten bedrijven met afmetingen en uitgangen voor elke ruimte. Dat betekent dat u erop kunt vertrouwen dat het kosteneffectieve Purezza-systeem de basis vormt voor een eclectisch scala aan recepten voor drankjes, die zowel de dorst van de klant lessen als geld in laatje brengen. Sterker nog, Purezza streeft naar het creëren van waarde op lange termijn door iedereen een duurzame wateroplossing aan te bieden. Met onze betaalbare, hoogwaardige dispensers vult uw personeel gemakkelijk flessen van het merk Purezza met bruiswater van topkwaliteit op de locatie zelf. Dat bespaart tijd, geld én wegwerpverpakkingen.
Dankzij de unieke opzet van Purezza zijn we ervan overtuigd dat we per jaar meer dan 30 miljoen wegwerpflessen uit de wereldwijde horecaketen kunnen verwijderen, waardoor de horeca als geheel duurzamer wordt - en we weten dat dit een missie is die uw klanten met trots ondersteunen.
Als u op zoek bent naar een voordelige, premiumkwaliteit oplossing voor het serveren van bruiswater op uw locatie, neem dan vandaag nog contact op met Purezza.